Най-четените учебни материали
Най-новите учебни материали
***ДОСТЪП ДО САЙТА***
ДО МОМЕНТА НИ ПОСЕТИХА НАД 2 500 000 ПОТРЕБИТЕЛИ
БЕЗПЛАТНИТЕ УЧЕБНИ МАТЕРИАЛИ ПРИ НАС СА НАД 7 700
Ако сме Ви били полезни, моля да изпратите SMS с текст STG на номер 1092. Цената на SMS е 2,40 лв. с ДДС.
Вашият СМС ще допринесе за обогатяване съдържанието на сайта.
SMS Login
За да използвате ПЪЛНОТО съдържание на сайта изпратете SMS с текст STG на номер 1092 (обща стойност 2.40лв.)Курсова работа по Предаване на данни и компютърни комуникации |
Разполагате с адресно пространство 10.0.0.0 / 8 , което трябва да разделите на подмрежи, като се съобразите с изискванията на показаната топология. От това адресно пространство ще използвате две подмрежи, като адресите които ще използвате са пояснени в таблица 1 и 2. Таблица 1
Таблица 2
Разполагате с адресното пространство 192.168.0.0 / 24 , което трябва да разделите на подмрежи, като се съобразите с изискванията на показаната топология. От това адресно пространство ще използвате една подмрежа, като адресите, които ще използвате са пояснени в таблица 3.
МРЕЖОВА ТОПОЛОГИЯ След попълване на таблиците според изискванията, създайте модел в Packet Tracer, в който реализирайте схемата от фиг.1 с IP адресите от вашите таблици. След като се убедите, че модела е напълно работоспособен ( има пълна свързаност в мрежата ) изпълнете командата ping от PC1 към IP адреса на PC3. Изследвайте процесите които настъпват и опишете подробно, в кои точки на мрежата се извършват промените в заглавната информация на пакетите ( на слой 2 и 3 ). Опишете какви са промените и ги представете в графичен вид. ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТ Групата от компютри свързана помежду си, за да могат да споделят информация и оборудване се нарича мрежа. Мрежата може да бъде изградена от 2 компютъра или от хиляда. Свързаните помежду си компютри могат да бъдат на неограничено разстояние един от друг. Връзката между компютрите и периферията, участваща в мрежата, може да бъде направена с кабели (коаксиални, усукана двойка, оптични), или чрез безжична технология (IRDA, Bluetooth). Мрежите използват различни свързващи устройства към които се включват кабелите. Вид свързващо устройство е мрежовата карта. Кабела се включва в мрежовата карта или тя изпраща сигнал, ако имате безжична връзка. Когато се пройзвежда мрежовата карта получава индивидуален номер, известен като адрес (MAC address – Media Access Control address). Този адрес се използва за да идентифицира всеки компютър в локалната мрежа. Мрежовата операционна система е софтуер, който контролира и организира всички дейности в мрежата. Типът на софтуера, от който се нуждаете, зависи от това дали имате мрежа потребител-потребител или мрежа клиент/сървър. За осигуряването на мрежовата връзка се използват множество мрежови протоколи (TCP/IP, NetBEUI, AppleTalk, PPTP, DHCP). Протоколите са необходими, за да може да се осъществява комуникацията без грешки. Протоколите помагат да се определи как информацията се изпраща и как се приема. Съществуват два типа мрежи - LAN (Local Area Network-локална мрежа) и WAN (Wide Area Network-мрежа върху широка област). LAN е мрежа между множество компютри и периферия, физически разположени в една достатъчно малка като размер област (в рамките на една или няколко съседни сгради). WAN е мрежа, която може да се простира на огромно разстояние, като главната й цел е да свързва съществуващите LAN в една мрежа. На свой ред, една WAN може да бъде свързана към друга WAN, образувайки по-висше ниво в мрежовата йерархия. Най-удачният пример за WAN е Интернет. Във връзка с конструкцията на LAN можем да разграничим:
Ethernet архитектура: най-популярната и най-евтина архитектура. Token-ring архитектура: често се среща в по-големи организации, смята се за остаряла мрежова архитектура. ARCNet архитектура: най-старата архитектура. AppleTalk архитектура: разработена от Apple, за да управлява информацията, която се предава между Apple компютри. Кръгова топология При нея устройствата са свързани в мрежа,при която връзките са свързани в кръг. Всеки възел от млежата има по две връзки по една към всеки съседен . Когато мрежата е малка (примерно, 4-5 възела), закъснението, което се получава докато един пакет пропътува по кръга до намирането на получателя му е относително малко. Обаче, ако мрежата е съставена от около десетина възела, времето нараства значително, което прави този тип топология неефективна за по-големи мрежови конструкции. Предимства на кръговите мрежи са:
Недостатъци на кръговите мрежи
Тази топология е най-разпространената в момента, и то може да се използва и за двата типа мрежи- с равноправен достъп и тип клиент-сървър . При тази топология всеки възел от мрежата е свързан към отделен порт на устройство, наречено концентратор или повторител (repiter) или хъб ( hub ). Ако връзката между едно от устройствата и HUB бъде нарушена, това няма да попречи на цялостната работа на мрежата (стига това да не е мрежа тип клиент-сървър и това да е връзката към сървъра). Разбира се, при дефект в концентратора (хъба) цялата мрежа спира да работи. Всяка топология си има предимства и недостатъци.
Недостатъци на мрежата тип звезда са:
Шинна топология Позната е още под името линейна или последователна. Всички възли от мрежата се свързват към един кабел, в някои източници наричан "опорна магистрала". Ако кабелът се повреди някъде по средата на опорната магистрала, мрежата престава да работи и в двете й части. Изборът на предпочитаната топология за изграждане на мрежата зависи от задачите, които тя ще изпълнява, от възможностите ви или пък е обусловена от стандарта на мрежата, която ще изграждате. Възможно е част от устройствата да са свързани с използването на една топология, другата част използва друга топология и след това двата сегмента се свързват помежду си. Предимства на мрежата тип шина са
Недостатъци на мрежата тип шина са:
модел на мрежата - packet tracer С помощта на Packet Tracer е създаден следния модел. Използвани устройства: 1. 2 х Рутера / Router0, Router1 / 2. 2 x Суича / Switch0, Switch1 / 3. 4 х PC / PC1, PC2, PC3, PC4/ 4. 6 x Прави кабела / PC – SW, SW – R / 5. 1 х Кръстосан кабел / R – R / настройки на мрежата Таблица 4
Таблица 5
ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ВРЪЗКА – PC0 – PC3 ИЗСЛЕДВАНЕ НА ПРОЦЕСИТЕ С командата ping от PC 1 /10.0.0.1/ към PC3 /10.0.16.2/ изпратихме четири пакета; С помощта на функцията Simulation на Pocket Tracer 5, изследваме протичащите събития, като сме вкл. опцията за следене на ICMP. |